سارا سارا ، تا این لحظه: 13 سال و 11 ماه و 19 روز سن داره

سارا

بالاخره بهار هم از راه رسيد...

1390/12/8 11:15
نویسنده : مامان سارا
966 بازدید
اشتراک گذاری

ابرها به هم گره می خورند و رعد و برق که می زند بعد شر شر باران است که بی هیچ تمنایی بر تن شهر خاکستری می بارد و غبار را از دل و دیوار خانه ها و آدم ها می شوید آدم هایی که به زیر سقف ها پناه می برند تا در دست افشانی طبیعت بی نصیب باشند! شیشه های پاک شده لک می گیرد و بوی خاک بلند می شود; بوی لذت بخشی که در خاطره دور ما همیشه عزیز و دوست داشتنی است.
ولوله ای در شهر برپاست. کودکان شاد و بی دغدغه دست در دست خانواده ها روزهای آخر سال را به خرید لباس عیدی سپری می کنند. مردمان خسته، بی حوصله از شلوغی و ازدحام شهر می گریزند.

کیسه های شفاف پلاستیکی پر از ماهی های قرمز در پیاده روها در دستان عابران سواری می خورند. بوی اسپند و سمنو و فریاد کاسبان به شهر ورود بهار را اعلام می دارد.

 این روزهای آخر سال که همه جا پر از حال و هوای عید است این روزها که بندهای رخت اکثر خانه ها پر از ملافه های سفید و رنگی و پشت بامها پر از قالیچه های شسته و تمیز است..این روزها که دانه های گندم و ماش و عدس جوانه زده توی ظرفهای رنگارنگ چیده شده...این روزها که آفتاب گرم و بی حال آخر اسفند میخورد به شانه های پیرمردهای لم داده روی صندلیهای پارکها..و گاهی هم باران ریزی می بارد که حس خوبی در دل آدم قلقلک میدهد...

خلاصه این روزها که همه چیز بوی بهار می دهد دلم میخواهد خانه تکانی کنم در زندگیم در دلم..در همه چیز...دلم میخواهد یک چیزهایی را از خانه دلم بیندازم بیرون و دیگر برایش جایی نگذارم که سال آینده دوباره بخواهد توی دلم وول بخورد...


میخواهم ذهن و دل خزان زده و یخ زده را جارو کنم و گوشه گوشه دلم را گلدانهای شمعدانی و سنبل و بنفشه بکارم و آغوشم را به روی بهار باز کنم تا بیاید و بر همه جانم بوزد....
هر سال این روزهای آخر ناخودآگاه ذهنم می چرخد به سوی بچه هایی که چشمانشان منتظر مهرباني دل و ديده من و توست..به سوی مادران و پدرانی که مدام دستانشان به سوی آسمان است و چشمانشان به در که مبادا شرمنده کودکان خوشحالشان بمانند... 


بگذاریم بوی بهار قبل از نو کردن خانه هایمان دلهایمان را دریایی کند...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان ماهان
19 اسفند 90 15:21
دوست جونم منم خیلی دلم میخواد بعضی چیزا رو از خونه دلم بندازم بیرون دارم سعی خودم رو میکنم خیلی خیلی زیبا نوشته بودی موفق باشی
مامان نیایش
22 اسفند 90 16:44
خیلی خیلی زیبا بود لذت بردم شاد باشی همیشه
مامان ماهان
7 فروردین 91 8:54
سال و مال و فال و حال و اصل و نسل و بخت و تخت بادت اندر شهریاری برقرار و بر دوام سال خرم، فال نیکو، مال وافر، حال خوش، اصل ثابت، نسل باقی، تخت عالی، بخت رام ********سال نو مبارک********
مامان علی خوشتیپ
2 خرداد 91 7:39
سلام عزیزم ساراجون خوبه؟ خیلی وقته بهمون سر نزدینا!!
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سارا می باشد