سارا سارا ، تا این لحظه: 13 سال و 11 ماه و 3 روز سن داره

سارا

دخترانه

1392/2/30 11:43
نویسنده : مامان سارا
858 بازدید
اشتراک گذاری

مادر بودن, مسئولیتها و دغدغه های خاص خودش رو داره و اینقدر پرمشغله و سرگرم کننده است که شاید آدم هیچوقت فرصت فکر کردن به خیلی چیزها رو نداشته باشه, فرصت فکر کردن به اینکه مثلا اگه بچه ام از جنس مخالف بود چی می شد یا رابطه ام با وروجک پراحساسم دستخوش چه تغییراتی می شد؟! از فاصله ها و ارزشهای اجتماعی که از همان اوان کودکی مرز خاصی بین دختر و پسر قائل میشه بگیر تا احساسات خاصی که کم کم به بچه القاء میشه به واسطه آماده شدن برای مرد یا زن کامل بودن! شاید عادت کردیم که بگیم گریه نکن پسرم گریه مال دخترهاست! عروسک میخوای چکار؟ عروسک بازی مال دخترهاست! یا ماشین بازی خوب نیست چونکه شما دختری! تفنگ به دردت نمی خوره تفنگ بازی مال پسرهاست! و نهایتا این میشه که دختر بشه آیینه مادر و پسر نسخه برابر اصل پدر! هر چند که امروزه روز, عوامل محیطی و اکتسابی شاید موثر تر بشه از....

این میون تجربیات شیرینی هست که شاید تنوع و گستردگیش تو دختر دارها خیلی زودتر نمود پیدا میکنه!.... دختر داشتن:- یعنی تجربه استفاده مشترک از اختصاصی ترین وسایل شخصی آدم که شاید تا آخرین روزهای حیات ادامه داشته باشه!

-         یعنی حالا حالاها میتونی دلخوش داری به نوازش موهای نرم و لمس پوست لطیفش زیر دوش حمام...

-         یعنی تا دلت میخواد وقت بذار برای چرخیدن تومراکز خرید و لذت بردن از خرید انواع زیورآلات و گلسرهای رنگی و جینگل فینگیل وعطش سیری ناپذیر برای کفش و لباسهای پررزث و برق و تیتیش مامانی!

-         یعنی حس حضور مشترک در هر مراسمی از هرنوع و هرقبیل... حتی لحظه هایی که بی نصیبی از مصاحبت همسر...

-         یعنی حالا حالاها مادری کن! یعنی حالاحالاها آغوش بی دغدغه و گوش شنوا برای رازهای مگو و نجواهای صمیمی!

-         یعنی دیروز خودت با امکان بازسازی و ارتقاء و همگام شدن در کوتاهترین مسیر ممکن!

-         یعنی دلگرم بودن به تیکه گاهی مطمئن به دستانی که هرگز تورا پس نخواهند زد و حضور پررنگی که همیشه تو را همانگونه که هستی می خواهد و اگر شانس بیاری میتوانی الگو و ایده آل بمانی برایش....

-         یعنی حس حضور همدم و مونسی از جنس خودت با همان قابلیتها و به همان وسعت!... کاملتر و امروزی تر اما وپرانگیزه و پویا!

مهم نیست فردا میشه سنگ صبورت یا نه! مهم نیست یک روز بشه عصای دستت یا نه,... مهم نیست به دلنازکی توباشه یا نه! مهم اینکه که تمام دلخواسته هایت رو تو وجود لطیف و شکنده اش جابدی! بی هیچ حس ندامت و پشیمانی برای فرداها!

عزیزم دختر نازم برایت فرداهای بهتر و بهتری را آرزومندم, آرزودارم وقتی بزرگ شدی یک مادر نمونه و یک بانوی متشخص برای خانواده و همسر و دوستان و آشنایان و همچنین جامعه باشی.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

✿♡✿ مامان و بابای محمدپارسا ✿♡✿
2 خرداد 92 13:49
تولد تولد تولدت مبارک انشالا تولد 120 سالگیت عزیزم
هیراد و عمه لیلاش
2 خرداد 92 16:23
عزیز دلم تولدت مبارک
hadi
2 خرداد 92 18:26
خدا نگه داره دخترتونو موفق باشید
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سارا می باشد